Leicester – Liverpool

Etter at jeg gikk på en smell i midtuken på ligacupkampen mellom Leicester og Liverpool, har det gått ganske dårlig på oddsen. I kveld blir det ny kamp mellom lagene, kamp i Premier League.

Et par timer før avspark er jeg usikker på hva jeg satser av penger på kampen. Liverpool-seier til 1,80 hos Comeon.com frister veldig. Liverpool skal jo være mye bedre enn Leicester. Eleganse og hurtig pasningsspill er vakrere enn Buddha, tror jeg. Det blir uansett en veldig spennende kveld der begge lagene trenger tre poeng.

Det veddemålet jeg har inngått i dag, er Everton-seier mot Bournemouth til fine 1,74 i odds.

Ny spillpolitikk
Jeg ønsker ny spillpolitikk. Det nærmeste vi kan komme i overskuelig framtid er konsesjonsordning med konkurranse i markedet, altså tillatelser til spilleselskap som innordner seg norske reguleringer. Motstanden mot ny spillpolitikk er stor, men argumentene til formynderne er dårlige.

Lotteritilsynet holder i en ny rapport døren åpen for at den beste løsningen kan være å la Norsk Tipping få konkurranse fra utenlandske aktører. I rapporten heter det at dagens monopolmodell vil være den beste hvis man klarer å stenge utenlandske aktører ut. Å stenge aktører ute fra markedet, er like sannsynlig som 40 varmegrader hver eneste dag på Nordkapp-platået. Altså helt utenkelig, selv om politikerne har prøvd på mange virkemiddel for en proteksjonistisk politikk.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar