Forskjellen på meg og Roger

Hvis Roger vinner pengene, vi han sikkert kjøpt én av de mange kjøretøyene han og Destinasjon 71° Nord forhandler. Jeg ser ikke bort ifra en ny firehjuling på parkeringsplassen til kjerringa, Gøril J. Sedeniussen.

Jeg derimot ville bygget turnhall, Gøril J. Sedeniussens hall i Honningsvåg. Garantert!

Gøril er leder i HT & IFs turngruppe, og jeg har for lenge siden lovet henne turnhall om jeg vinner mye penger.

Dagens Eurojackpot er på 346 millioner kroner. Fyttigrisen for en turnhall det kan bli i Honningsvåg om jeg har flaks i kveld!

Vil du være med i kampen om pengene, sørg for at du har kuponger hos Norsk Tipping. Innleveringsfristen er klokken 19:00 hos en kommisjonær eller på nett.

Grasrotandelen
Alle som spiller Eurojackpot bør gi Grasrotandelen til et lag eller en forening. Mange gjør dette, men det er fortsatt veldig mange kunder hos det statlige selskapet som ikke har valgt ut en mottaker.

Mye av overskuddet i Norsk Tipping blir tildelt politikere for ulike vedtak. Vi kjenner dette mest som spillemidler, penger politikerne bruker for å kjøpe oppslutning ved valg. Mange politikere vil være uenige med meg i påstanden, men sannheten at pengene er grobunn for politiske vedtak, vedtak som former kultur- og idrettspolitikken i Norge. Denne uken ble det kjent at regjeringen engasjerer seg i dans for spillemidler, altså kjøp av stemmer.

Grasrotandelen er annerledes og mye bedre. I denne ordningen går fem prosent av spilleinnsatsen til et lag eller en organisasjon, bestemt av hver enkelt kunde. Mottakeren må være i Frivillighetsregisteret.

Grasrotandelen er penger direkte til samfunnsnyttige formål, til aktiviteter laget av mangfoldet av organisasjoner i Norge. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar