Marita jaget meg ut

Jeg er så spent på veddemålet jeg og Marita har, at jeg neppe får sove i natt. Hint, hint HMF; når dere går forbi Turngata på 17. mai. Spill lavt, jeg sover.

I kveld var jeg på besøk hos ho mor. Ho Marita Melsbø Nilsen kikket på bunaden, deretter på meg også bunaden igjen.  

--Har ikke noe du skal gjøre før 17. mai? Det spurte hun meg om, like før hun skulle prøve bunaden.

--Nei, svarte jeg.

Hun ble litt rød i ansiktet. Jeg vil nesten kalle henne irritert, men det ordet bør man ikke bruke før festdagen.

--Tror du den passer? Jeg var jo nødt til å stille spørsmålet.

--Ja, sa Marita.

Vi begge flirte godt før hun sa at jeg måtte gå. Hun skulle se litt Netflix før en lang arbeidsdag hos Corner på 17. mai. Sannheten er vel mer at hun skulle prøve bunaden, en demonstrasjon som var stengt for unge Solvik.

Vi har et veddemål om bunaden. Hvis hun passer den skal vi drikke vin sammen en hel lørdag. Hvis hun ikke passer drakten hun har brukt år etter år, slipper jeg vinkvelden.

Resultatet av veddemålet ser vi hos Corner onsdag 17. mai. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar