304 millioner kroner

Fredagens høydepunkt spillemessig er Eurojackpot, et spill Norsk Tippings kunder kan benytte seg av. I premiepotten er det 304 millioner kroner. 304 millioner kroner er så mye penger, at det er vanskelig å forestille seg summen på egen konto.

Hvis jeg vinner alle disse pengene, noe som helt sikkert ikke skjer, skal jeg bygge turnhall i Honningsvåg. Gøril J. Sedeniussen, leder i turngruppa i Honningsvåg Turn & Idrettsforening, får egen hall om jeg har lykken med meg i kveld. «Sedeniussens Park» i Honningsvåg, nam! I tillegg vil det renne noen millioner kroner på de nærmeste familiemedlemmene, pluss et par venner.

Det aller meste av pengene skal jeg bruke på meg selv. Jeg tar ferie på ubestemt tid, og skal ligge på en strand og røyke «gokk», tror jeg.

Det beste med Eurojackpot er Grasrotandelen, penger direkte til samfunnsnyttige formål. Det finnes eksempel på misbruk av ordningen, men misbruket ser ut til å være begrenset. En herlig ordning mange barn og ungdommer nyter godt av! Grasrotandelen er en av grunnene til også liberalere bør bruke det statlige selskapet Norsk Tipping.

Innleveringsfristen for Eurojackpot er klokken 19:00. Lykke til! 
(Foto: Norsk Tippings nettsted) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar