Et sykt veddemål, men pengene går til noe fornuftig

Jeg venter, jeg venter på at A-lagsspillere i Honningsvåg Turn & Idrettsforening skal ta kontakt slik at jeg får tegnet målkontrakt for sesongen 2017. Et sykt veddemål egentlig, et veddemål der jeg garantert taper penger, men pengene går til fotballgruppa. Det er positivt!

Jeg og mange med meg har de siste sesongene tegnet målkontrakt. Det betyr at vi avtaler en sum vi betaler inn for hvert mål Turns A-lag skårer. Kontraktene ga fotballgruppa i overkant av 100 000 kroner i inntekter i fjor. Det er penger fotballgruppa trenger til den enorme aktiviteten for barn, ungdom og en del voksne.

Før jeg skrev under fjorårets kontrakt ringte jeg trener og LSK-legende, Ole Dyrstad. Jeg spurte han om laget skulle spille kjedelig LSK-fotball eller artig Rosenborg-fotball. Han ga ikke noe godt svar på spørsmålet, kun masse latter. Jeg tolket latteren som kjedelig Lillestrøm-fotball. A-laget til Turn var alt annet enn kjedelig i fjor. Laget «bøttet» inn mål og ble seriemester. Det var en fenomenal sesong, noe jeg merket da bankgiroen kom fra fotballgruppa i fjor høst. Nå er jeg klar for mer selvpining i økonomisk forstand, og venter på spillere som vil ha mitt navn på kontrakten.

PS: Jeg tror jeg må ringe Ole Dyrstad i løpet av dagen!

Det er toppfotballen som får mest oppmerksomhet i mediene, men for små lokalsamfunn som Nordkapp er den lokale fotballklubben veldig viktig. Det er i slike klubber det er stor aktivitet og massevis av dugnadsarbeid.  HT & IF beriker mange av livene på Magerøya. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar