Den perfekte oppladningen til bingo

Jeg ligger rett ut i godstolen. På utsiden daler snøen gjennom luften. Jeg hører på den beste musikken jeg vet om, Robbie Williams-sanger. Den bærbare datamaskinen ligger på lårene. Det er kun 20 minutt til jeg labber nedover til kontoret for å gjøre de siste forberedelsene som tar tre, fire minutt. Klokken 21:00 starter vi kjenningen. Etter at kjenningen blir feidet kan jeg ønske velkommen til Radio Porsangers radiobingo.

Jeg kjenner bingoen litt i magen. Ikke fordi jeg er nervøs, for det er mange år siden jeg sluttet med nerver foran sendinger. Nå er jeg nervøs på grunn av pengene som er i spill. Lykketallet har en verdi på 59 000 kroner i kveld. Det er mye penger, det er veldig mye penger på bingo.

Jeg vet jeg kommer til å sitte urolig på stolen i det lille studioet når det nærmer seg lykketall. Fordelen med radiobingo i lokalradio, er at vi kjenner veldig mange av vinnerne. Det kan være en kjenning som vinner over 59 000 kroner. Den tanken pirrer meg, den tanken gjør meg litt nervøs.

Vi gjør unna bingoen i løpet av cirka 50 minutt. Det er full trykk fra kjenningen går på lufta til jeg ønsker lytterne god kveld. Hvert spill, altså første, andre og tredje rekke, blir som regel avgjort i løpet av 60 tall. Min tommelfingerregel er at når de første 20 tallene har kommet fra datamaskinen, nærmer vi oss bingo på første rekke. Radiobingoen består av fire spill, eller fire ark.

Nam! Jeg gleder meg, selv om det pirrer ekstra i kroppen. 59 000 kroner i potten gjør noe med magen, selv en mage på en person som har hatt et ekstremt antall radiobingosendinger. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar