Spillere negative til nytt seriesystem

Svært få spillere i Toppserien er positiv til det nye seriesystemet. Det kommer frem i en anonym spørreundersøkelse gjennomført av NRK.

Kun én av 108 deltakere svarte «veldig bra» på spørsmål om hva de synes om det nye seriesystemet. 17 svarte middels, mens hele 90 svarte «veldig dårlig».

--Forferdelig dårlig reklame for Toppserien. Vi blir latterliggjort, sier en av spillerne som er sitert anonymt hos kanalen.

I det nye seriesystemet splittes serien etter 18 runder. De fire beste danner et eget sluttspill som heter Toppserien - topp fire, mens de resterende seks lagene danner et sluttspill sammen med de to beste lagene i 1. divisjon.

Det er spill på Toppserien hos bookmakere i det uregulerte nasjonale markedet både nå og i framtiden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar