Skjenkestoppen som ble innført før jul, var trolig unødvendig. Med politikere som respekterer den private eiendomsretten, ville slike virkemiddel sittet veldig langt inne.
Terje Rørby, ordfører i en typisk turistkommune, mener skjenkestoppen før jul slo veldig dårlig ut, ifølge Kommunal Rapport.
Skjenkestoppen hadde dramatiske konsekvenser for deler av næringslivet, og det var dårlig alkoholpolitikk.
--I en stor by merker man kanskje ikke det så godt, men vi hadde 750 restaurantarbeidere som plutselig ble ledige, som var veldig sosiale mens de ventet på gjenåpning. Det førte til stor smittespredning, sier Rørby.
Regjeringens inngrep under pandemien ble for lite debattert. Trolig fordi de fleste av oss følte solidaritet og debatt kunne svekket solidariteten med de som ble hardt rammet av sykdom.
Solvik skriver om politikk
Denne
artikkelen ble skrevet på grunn av en avtale med en leser om en politisk
artikkel hver dag med fokus på liberal og god politikk.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar