Politikere bør hylle skatteparadisene

Land som har lav skatt, bør være foregangsland. Dessverre får landene en negativ betegnelse, akkurat som om skatteparadis er noe fælt.

Siden 2014 har antallet konsern i Norge med tilhørighet til et skatteparadis økt med 78 prosent, ifølge Statistisk sentralbyrå, som i artikkelen peker på store tapte inntekter på grunn av de såkalte skatteparadisene. Hvis liberalister styrte Norge, ville vi vært et skatteparadis.

Land som har lav skatt, gir borgerne mer frihet og ansvar. Lite eller ingen skatt er rettferdighet i praksis.

Mange norske politikere er motstandere av skatteparadis i utlandet, men Stortinget har bygget et skatteparadis i Norge. I Tiltakssonen, altså Finnmark og Nord-Troms, er det betydelig lavere skatt enn i resten av landet, med fordelene dette gir.

Solvik skriver om politikk

Denne artikkelen ble skrevet på grunn av en avtale med en leser om en politisk artikkel hver dag med fokus på liberal og god politikk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar