De unge i Miljøpartiet De Grønne har framtiden i tankene i debatten om kjernekraft. Grønn Ungdom har fremmet en resolusjon om kjernekraft. Langt fra en perfekt politisk uttalelse, men fremtidsrettet sammenlignet med standpunkt mange andre politikere har.
Grønn Ungdom ønsker å utrede bygging av moderne statseide kjernekraftverk, både i utlandet og i Norge, og at Norge skal jobbe for at kjernekraft blir en del av EUs grønne taksonomi.
Det er etterspørsel etter energi, og etterspørselen må vi dekke for fortsatt vekst og utvikling. Kjernekraft er utslippsfri energi, noe som bør bety at politikere samler seg om denne energien samtidig som arbeidet for det grønne skiftet fortsetter.
Miljøpartiet De grønne avholder landsmøte i helgen.
Solvik skriver om politikk
Denne
artikkelen ble skrevet på grunn av en avtale med en leser om en politisk
artikkel hver dag med fokus på liberal og god politikk.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar