Tirsdag ble det klart at FIFA og EA avbryter sitt samarbeid om å lage fotballspill. Sistnevntes populære spillserie bytter navn til EA Sports FC, fra og med neste år.
Bakgrunnen for bruddet mellom FIFA og EA skal være at partene ikke har fått på plass en ny lisensavtale.
FIFA har imidlertid gjort det klart at FIFA 23, som kommer fra EA senere i år, slettes ikke blir det siste FIFA-spillet, ifølge Gamer.no.
I en uttalelse konstaterte FIFA-president Gianni Infantino at en annen utvikler tar over stafettpinnen etter EA. Akkurat hvilket studio det blir er ikke klart, men Infantino er ikke i tvil om at nye FIFA skal lage ketchup av EA Sports FC.
Videre kunngjorde FIFA at den nåværende avtalen med EA kun gjelder såkalte simuleringsfotballspill. Organisasjonen har derfor allerede gått i gang med flere andre typer fotballspill, som vil lanseres til høsten.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar