I mars meldte Spillavhengighet Norge følgende på Twitter.com:
--Våre
spilleavhengige brukere har i dag mottatt SMS fra ComeOn og Folkeriket (samme
eier), om at de nå kan betale med kryptovaluta. Det er bare trist, men ikke
lenger overraskende, at dette selskapet ikke kan beskytte spilleavhengige.
Personer med problematisk spilladferd bør ikke motta henvendelser fra spillselskapene. Derfor bør vi ha spillpause i Norge, slik andre land har. Det er dessverre umulig å få til med enerettsmodellen.
Enerettsmodellen er dårlig sosialpolitikk. Lisenssystemet ivaretar personer med problematisk adferd på en bedre måte. Bare se til Sverige og Danmark.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar