Stem på politikere med folkeskikk

Skribenten bor i en kommune der debattklimaet har vært dårlig i denne valgperioden. I flere av de direktesendte kommunestyremøtene har jeg vært flau av kommunestyrerepresentanter.

Politikere er vanlige mennesker. Det finnes ingen supermenn eller superkvinner i politikken, en av mange årsaker til at jeg er liberalist og ønsker en stor grad av frihet. Selv om politikere er vanlige mennesker, bør lokalpolitikere kunne vise folkeskikk; uten at det er en fasit på hva som er god og dårlig folkeskikk.

Stemningen er amper blant lokalpolitikere i Dovre kommune. Ordfører Astrid Skomakerstuen har gått til politiet for å få råd og fortelle om det hun opplever som hets og trakassering, ifølge Nettavisen.

Neste år er det valg. Du bør påvirke prosessen både gjennom nominasjon og selve valget. Kommunestyret bør bestå av personer som kan oppføre seg.

Solvik skriver om politikk

Denne artikkelen ble skrevet på grunn av en avtale med en leser om en politisk artikkel hver dag med fokus på liberal og god politikk.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar