Radio- og TV-stasjonene har forbud mot å sende reklame på langfredag og første påskedag, et forbud som krenker ytringsfriheten og som gir ulike konkurransevilkår mellom aktører som kjemper om inntekter.
Politikere bør sørge for å liberalisere lovverket, blant annet kringkastingsforskriften.
Selv om Norsk Rikstoto ikke fikk sendt radio- og TV-reklame på første påskedag, kjøpte selskapet reklame på internett. Internettreklamen i påsken viser hvor meningsløst det norske forbudet er!
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar