Har du gjort noe dumt, foretatt dumme valg? Svaret er helt sikkert ja. Å leve betyr at du av og til tar gale valg.
Ettersom vi er ulike kan det som er galt for meg, være helt riktig for deg. Ingen sitter på fasiten.
Lørdag gikk Odd Roger Enoksens av som forsvarsministeren etter en sex-sak. Ingen ting ulovlig ble gjort, ifølge medienes omtale av saken, men likevel dumme valg foretatt av en voksen mann.
Når såpass mange politikere foretar dumme valg i eget privatliv, hvordan tror du prioriteringene er når de samme menneskene utøver politikk?
Skribenten er liberalist fordi politikere skal få mindre makt, og dermed mer frihet og ansvar til hver enkelt av oss. Politikere er ikke supermennesker og kan umulig styre våre liv bedre enn det vi selv gjør. Odd Roger Enoksens er et godt eksempel på det.
Solvik skriver om politikk
Denne
artikkelen ble skrevet på grunn av en avtale med en leser om en politisk
artikkel hver dag med fokus på liberal og god politikk.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar