Nå kan 18-åringer vinne gratis interrail

For første gang kan norske 18-åringer være med i en konkurranse om å vinne interrailbilletter. I april deles rundt 35 000 interrailbilletter til europeisk ungdom for at de skal få en bedre kulturforståelse av Europa.

I år vil også 18-åringer bosatt i Norge kunne være med i konkurransen om å få et reisepass i Europa. Tidligere har konkurransen vært forbeholdt innbyggere i EU-landene, men i år er den utvidet til å også gjelde land som er medlem av verdens største studieprogram, Erasmus+, og det er Norge.

Formålet med å gi ut gratis interrailbilletter er å skape større og bredere kulturforståelse for Europa blant ungdom. Det er DiscoverEU som står bak konkurransen sammen med Forvaltningsbyrået for utdanning, audiovisuelle medier og kultur (EACEA) i Europakommisjonen.

Det er mulig å melde seg på konkurransen frem til 21. april.

I år har konseptet Interrail 50 års-jubileum, og fra å være billetter forbeholdt ungdom, har denne måten å reise på blitt populær også blant pensjonister og familier de senere årene, ifølge en pressemelding fra Entur.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar