Fy flate, for en møkkapåske i oddssammenheng. Alle spillene så langt har endt med tap. Jeg kunne reiste på høyfjellshotell, drukket og spist motbydelig godt for pengene som har forsvunnet fra spillekontoer i påskedagene.
Hvis jeg var overtroisk, trodde på eventyr og fantasier, kunne jeg tenkt at gud tok en søt hevn på meg. Jeg tror ikke på eventyr eller fantasier, og tror ulike stater gjennom bruk av enorme skattefinansierte penger har lurt egne befolkning til å tro på noe som er fullstendig urealistisk.
Dagen i dagen er kanskje den verste i Norge i religiøs sammenheng. På grunn av overtro på Stortinget har vi Lov om helligdager og helligdagsfred. Loven er et byggverk for kringkastingsforskriften, en forskrift som sørger for at radio- og TV-kanaler ikke får sende reklame i dag og søndag første påskedag. Det er egentlig helt sjukt! På grunn av en gudstro krenker vi ytringsfriheten.
Det kan hende gud tar hevn nå, på grunn av mitt standpunkt. Om det er sannsynlig? Nei, jeg har rett og slett bare spilt elendig!
Ikke misforstå. Jeg forsvarer din rett til å tro på nøyaktig det du vil, også det helt urealistiske, men religion bør være en privatsak uten at vi blander politikk i spørsmålet.
Om jeg har trua på Milan i kveld? Nam!
Spill gjør livet litt artigere!
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar