En viktig markering

For å markere at det 21. april er 50 år siden avkriminaliseringen av homofili i Norge, har statsminister Jonas Gahr Støre (Ap) og kultur- og likestillingsminister Anette Trettebergstuen (Ap) invitert veteraner fra homobevegelsen, FRI og flere andre representanter fra de skeive miljøene til et møte.

Møtet er i dag klokken 13:00.

Det er helt utrolig at politikere, også i Norge, har forsvart forbud på sex og kjærlighet. Heldigvis har vi hatt betydelige fremskritt i løpet av 50 år, men mye gjenstår fortsatt. Hvem og hvor mange man elsker, er et spørsmål politikere bør styre unna.

Litt frihet er aldri nok, noe FRI bør nevne for regjeringen.

Solvik skriver om politikk

Denne artikkelen ble skrevet på grunn av en avtale med en leser om en politisk artikkel hver dag med fokus på liberal og god politikk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar