Mange i Norge er rystet over land som behandler homofile på en dårlig måte, land der homofili er straffbart. Denne måneden er det 50 år siden homofili ble avkriminalisert i Norge. 50 år er lenge, men ikke fryktelig lenge.
Det er i dag godt voksne mennesker i Norge som ikke offentlig kunne leve ut sin legning på grunn av politiske vedtak. At Stortinget mente at homofili skal være straffbart, er motbydelig.
Etter påske kommer jubileet til å bli markert. Under markeringene bør illiberale politikere få vite at litt frihet aldri er nok. Vi bør få elske hvem vi vil, og hvor mange vi vil.
Solvik skriver om politikk
Denne
artikkelen ble skrevet på grunn av en avtale med en leser om en politisk
artikkel hver dag med fokus på liberal og god politikk.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar