Aksjer er spill, riktig nok et spill norske politikere aksepterer. Den norske staten, spesielt med Statens pensjonsfond utland, er en gigant som eier av aksjer.
--En full krig, det verst tenkelige scenariet, ser nå ut til å utspille seg i Ukraina og aksjemarkedene faller mye. Tidshorisonten er usikker, men vi regner med at markedene kommer kraftig tilbake når usikkerheten avtar. Historien tilsier at kriger har en rask og kraftig effekt på aksjekurser, men at effekten raskt avtar, sier Nordeas sjefstrateg Erik Bruce i en analyse av markedet i begynnelsen av mars.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar