Ny leder i Liberalistene

Å være partileder i Liberalistene er kanskje Norges vanskeligste verv, men også en veldig interessant oppgave. Liberalistene er et miniputtparti med ganske høylytte debatter om saker internt.

Ronny Skjævelan tar ikke gjenvalg som leder på landsmøtet.

--Jeg tror også at partiet har behov for en litt mer kontroversiell karakter enn det jeg er. Vi må komme med uttalelser som er mer provoserende enn det jeg er i stand til. Jeg har ikke pekt på noen etterfølger, men valgkomiteens innstilling kommer i god tid før møtet. Valg av leder vil også påvirke partiet, så jeg håper flest mulig vil bidra, enten ved å lansere seg selv eller andre alternative kandidater, eller ved å sikre flertall for den kandidaten valgkomiteen har funnet. Det har Ronny Skjævelan i et nyhetsbrev.

Liberalistene er Norges eneste liberalistiske parti, et parti med oppmerksomhet om den private eiendomsretten, mindre stat og større frihet.

Liberalistene avholder landsmøte 23. og 24. april.

Solvik skriver om politikk

Denne artikkelen ble skrevet på grunn av en avtale med en leser om en politisk artikkel hver dag med fokus på liberal og god politikk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar