Har startet administrasjonen av årets cup elendig

Norges Fotballforbund har startet sesongens administrasjon av cupen på en elendig måte. Oppgjøret Aalesund – Bodø/Glimt er fryktelig dårlig håndtert.

For å legge forholdene best mulig til rette for Bodø/Glimts deltakelse i UEFA Conference League, ble 4. runde-kampen mellom Aalesund FK og Bodø/Glimt flyttet frem en uke fra 13. til 6. mars. AaFK har hele tiden vært tydelig på at de ikke vil kunne stille til kamp 6. mars på grunn av blant annet skader og smitteutbrudd. Kampen i dag søndag 6. mars er avlyst.

Bodø/Glimt har fått «walkover» til neste runde i cupen.

Cupkampen burde aldri vært flyttet i utgangspunktet. Andre klubber skal ikke lide for norsk suksess i europacupen. De beste klubbene må kunne delta i turneringer som planlagt uten drahjelp fra forbundet.

Hvis det var cupkamp i dag, ville den vært et objekt i oddsmenyen hos bookmakere i det uregulerte nasjonale markedet.

 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar