Venstre: Ingen flere nedstenginger av samfunnet

Som regjeringsparti var Venstre for nedstenging av samfunnet, men i opposisjon har Venstre inntatt et liberalt korona-standpunkt.

Når samfunnet åpner opp etter omikronsmittetoppen, må regjeringen vedta en tydelig exit-strategi fra pandemien. Målet med strategien må være klar: Ingen flere nedstenginger av samfunnet, er kravet fra landsstyret i Venstre.

Standpunktet får skribenten til å lure på om vi som er liberale og liberalister burde vært tøffere i kravene da Høyre, Venstre og KrF utgjorde regjeringen. Venstre fikk lite mostand som regjeringsparti under pandemien.

Det er alltid riktig å legge mer ansvar på hver enkelt av oss, og liberalere tror befolkningen er klar for ansvaret frihet medfører.

Solvi skriver om politikk

Denne artikkelen ble skrevet på grunn av en avtale med en leser om en politisk artikkel hver dag med fokus på liberal og god politikk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar