Synes du dette er rart?

Kampen Burnley – Liverpool er akkurat ferdigspilt, en typisk fotballkamp bortsett fra at bortelaget spilte dårligere enn vanlig. Under kampen var det mye banereklame for Unibet, et spillselskap mange norske borgere benytter. Norsk politikere misliker Unibet og andre utenlandske spillselskap. Noen av politikerne argumenterer med at aktiviteten Unibet bedriver er farlig eller uredelig.

De politiske argumentene har liten verdi. Politikere bruker kraftige uttrykk mot utenlandske spillselskap for å beskytte Norsk Tipping mot konkurranse, et selskap staten eier.

Hvis Unibet er farlig eller uredelig, hvorfor tillater myndigheter i England reklame for Unibet? Har du tenkt tanken om at norske politikere er helt på jorde? Skribenten har konkludert for lenge siden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar