Det blir ofte bra resultat når det offentlige samarbeider med privat næringsliv, selv om liberalister gjerne påpeker ulempene med skattefinansiert aktivitet og utvalgte private aktører. Glem det ideologiske akkurat nå.
Porsanger kommune, en nokså liten kommune i norsk sammenheng målt i innbyggertall, har innledet samarbeid med Apotek1. Nå tilbyr Apotek1 koronavaksinering til voksne. Kommunen tilbyr ikke «drop-in» etter at avtalen med apoteket trådte i kraft.
Apotek1 har vaksinering alle hverdagene, og det er mulig å velge mellom Pfizer og Moderna.
Det er mange politikere som misliker at private aktører tjener penger fra skattefinansierte budsjett. Skal vi kunne videreutvikle velferdssamfunnet innenfor en sosialdemokratisk modell, er vi avhengige av samarbeid mellom det offentlige og privat næringsliv.
Hurra for Porsanger kommune!
Solvi skriver om politikk
Denne
artikkelen ble skrevet på grunn av en avtale med en leser om en politisk
artikkel hver dag med fokus på liberal og god politikk.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar