Norge har en nullvisjon på omkomne i trafikken, en visjon vi bryter hvert eneste år.
I januar 2022 ble for eksempel to personer drept i trafikken.
Tallet på antall drepte i trafikken har gått ned, men vi bruker veldig mye skattefinansierte penger på blant annet bedre og sikrere veger. Det er ikke automatisk nullvisjonen som har gitt hyggeligere tall.
Skribenten er skeptisk til at politikere vedtar nullvisjoner, men mange mener nullvisjon i trafikken har vært en suksess.
Det meste mennesker gjør kan være farlig, og er det farlig vil mennesker bli skadd og dø.
Solvi skriver om politikk
Denne
artikkelen ble skrevet på grunn av en avtale med en leser om en politisk
artikkel hver dag med fokus på liberal og god politikk.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar