Perverteringen av de olympiske lekene er et systemisk problem. De olympiske leker er i ferd med å miste appellen og bør avvikles. Det påstår Eirik Løkke, rådgiver i den liberale tankesmien Civita, i et innlegg på VG.no.
OL i Beijing er i gang. Politikk om OL er det mange tilskuere som misliker. De vil nyte idretten og øvelsene. Forståelig nok, men at IOC la OL til Kina bør inspirere til diskusjoner om gigantarrangementene.
I fjor høst skrev skribent Solvik om OL, en artikkel på det liberalistiske nettstedet Liberaleren.no. Konklusjonen i artikkelen er at vi bør privatisere OL, uten bruk av skattefinansierte penger på olympiske arrangert.
--Perverteringen av de olympiske lekene er et systemisk problem, og De olympiske leker er i ferd med å miste appellen og bør avvikles før heller enn senere, har Eirik Løkke skrevet i innlegget på VG.no.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar