Økning i vold i nære relasjoner

Under pandemien har det vært kraftig økning i saker om vold i nære relasjoner, tall som bør bekymre oss.

En studie fra Trøndelag viser at det har vært en drastisk økning under pandemien, en økning på 54 prosent. Det er grunn til å tro og anta at dette også gjelder andre deler av landet. Omtrent 90 prosent av ofrene er kvinner.

Dette problemet må vi bekjempe, vi må jobbe for et samfunn med frihet med fravær av tvang.

Turid Kristensen (H) tar saken opp i Stortingets ordinære spørretime på onsdag. Hun stiller spørsmål til barne- og familieministeren.

Solvi skriver om politikk

Denne artikkelen ble skrevet på grunn av en avtale med en leser om en politisk artikkel hver dag med fokus på liberal og god politikk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar