En ny og liberal spillpolitikk betyr mer sponsorpenger til frivillig sektor og arrangement i Norge. Spillselskapene ønsker å bidra til bolyst.
Regjeringen til Erna Solberg la penger til X Games Norge inn i forslaget til statsbudsjettet. Så sent som juni 2021 kunne VG skrive at X Games hadde fått bevilget 13 millioner fra daværende kulturminister Abid Raja (V) til å gjennomføre det internasjonalt prestisjefulle arrangementet i 2022. Nå er midlene trukket tilbake, ifølge VG.no.
Det er egentlig positivt at flertallet på Stortinget kutter bruk av skattefinansierte på X Games, et prinsipp som burde vært fulgt også ovenfor andre arrangører. Aktørene som vil arrangere, bør selv finansiere arrangementene. Men ja, det er litt trist at det ikke blir X Games i Norge i 2022.
Kim Rud Petersen, en profil innenfor spilldebatten i Norge, ber på Twitter.com arrangøren av X Games om å ta kontakt med Betsafe.
Spillselskapene vil så gjerne bidra, men får ikke stort spillerom på grunn av enerettsmodellen.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar