Pressekonferanse om koronasituasjonen

I dag klokken 19:00 avholder regjeringen pressekonferanse om koronasituasjonen og eventuelle endringer av smitteverntiltakene.

Det blir faktisk en spennende pressekonferanse ettersom det kan bli endringer. Statsråder har den siste tiden gitt blandende signal, og skjenkeforbudet har blitt debattert heftig.

Alt annet enn betydelige lettelser vil være skuffende!

Det er statsminister Jonas Gahr Støre, og statsrådene Vedum, Kjerkol, Trettebergstuen og Brenna som har invitert til pressekonferansen. Helsedirektør Bjørn Guldvog og FHI-direktør Camilla Stoltenberg skal også være tilstede i Marmorhallen i kveld.

Ettersom en stor del av befolkningen er vaksinert bør vi snart behandle covid-19 som en influensa. En slik strategi kan være risikabel, men vi må snart legge planer for hvordan vi skal komme ut av pandemien.

Solvik skriver om politikk

Denne artikkelen ble skrevet på grunn av en avtale med en leser om en politisk artikkel hver dag med fokus på liberal og god politikk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar