Sveinung Rotevatn, stortingsrepresentant for Venstre, har et interessant spørsmål til helse- og omsorgsministeren i Stortingets spørretime på onsdag.
Det er kapasiteten i helsevesenet som er årsaken til de omfattende smitteverntiltakene i Norge, til tross for at Norge har flere sykepleiere per innbygger enn andre EU-land og vi er det OECD-landet med høyest del av folket ansatt i helsevesenet.
Rotevatn vil vite hvilke organisatoriske endringer det er mulig å gjøre innenfor helsetjenesten for å øke intensivkapasiteten, og få mer pasientbehandling ut av hvert årsverk i sektoren?
Svaret bør vi vente på i spenning! Politikerne må helt uavhengig av pandemien bruke skattefinansierte penger smartere enn det vi gjør i dag.
Det er spørretime på Stortinget onsdag formiddag.
Solvik skriver om politikk
Denne
artikkelen ble skrevet på grunn av en avtale med en leser om en politisk
artikkel hver dag med fokus på liberal og god politikk.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar