En glohet Solvik i studio under Radio Porsangers radiobingo

Fy flate, for en kveld! Spill gjør livet litt artigere!

Det muttern vil huske kvelden for er at sønnen, altså meg, flirte godt for åpen mikrofon da gamla mistet sin premiesum fordi det var en innringer som hadde bingo før gamlas tall. Innringeren vant 3 500 kroner, muttern kroner 0. Jeg og innringeren pratet litt om ho mor, ispedd mye latter.

Det var sjukt spennende i spill fire, rekke tre der vi spilte om 103 500 kroner. Ja, også du bør spille radiobingo!

Før spill fire sjekket jeg Vikinglotto-kupongen fra studio. Første tall, helt avslappet, Andre tall på den samme rekken som det første tallet, og jeg sa nam til meg selv. Tredje tallet kom også på samme rekke. Jeg kjente jeg ble glohet, sannsynligvis rød i topplokket. Jeg så for meg en premie på 88 millioner kroner. 88 millioner kroner altså, det er mye penger. Deretter ble det noen bom, men likevel premieutbetaling; riktig nok langt unna milliongevinst. Sekundene etter tall tre kommer til å sitte i minnet en stund. Det var ganske rått å ha 88 millioner kroner i hjernebarken. Ja, jeg tror hver enkelt av oss lever bedre liv på gode opplevelser og spill kan være utrolig artig!

Hva jeg skulle brukt 88 millioner kroner til? Vel. Brødrene mine ville fått litt, jeg hadde skutt inn mer egenkapital i noen selskap som trenger mer egenkapital, men først og fremst ville pengene stått i bank og aksjer. Ingen ting av gevinsten ville blitt brukt i hverdagen, tror jeg. 88 millioner kroner er ikke nok penger til å ta av for en frihetskjemper, tror jeg.

For øvrig to dansker som vant førstepremiepotten. Danmark har offisiell konkurranse på spill, men det statlige selskapet har monopol på spillene vi kjenner godt fra Norsk Tipping. Hvorfor Norge alltid skal være blant de røde landene i Europa? Vel. Det spørsmålet trenger et lengre svar enn jeg er villig til å gi sent en onsdag kveld.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar