Regjeringen har redegjort dårlig for beslutningsgrunnlaget for skjenkestopp i Norge, et svært inngripende vedtak. Det gir søksmål, et spennende søksmål.
Styret i SMB Norge har sagt ja til å gå videre med planene om massesøksmål mot staten.
Skjenkeforbudet i desember 2021 og januar 2022 gir uforskyldt bortfall av inntekter. Det er altså statlig forbud, ikke dårlig drift som er årsaken til at mange bedrifter nå sliter økonomisk.
FHI har en usikker studie som viser at skjenkestopp betyr minimalt i kampen mot pandemien. Studien ble presentert i Debatten på NRK1 på tirsdag 4. januar.
Det er lov og fornuftig å heie på SMB Norge i denne aktuelle saken.
Solvik skriver om politikk
Denne
artikkelen ble skrevet på grunn av en avtale med en leser om en politisk
artikkel hver dag med fokus på liberal og god politikk.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar