Bør man skille poker fra kasino?

Et interessant spørsmål på Poker.se, nemlig om poker bør skilles fra kasino. Årsaken til spørsmålet er innskuddsgrensen, en grense som er lav for mange pokerspillere.

Poker.se mener spilleautomater er spillverdenens svarte får som sannsynligvis skaper flere spillavhengige enn noe annet spill på markedet. Det er kjappe rykk som får belønningssystemet til å gå helt bananas og det er ikke uvanlig med historier der folk har tapt enorme summer på ekstremt kort tid. Disse problemspillene gjør at varselklokkene ringer langt opp i beslutningskjeden og siden poker tilhører samme lisensgruppe, havner pokerspillere ofte i en klemme.

Spørsmålet fra Poker.se er godt til svenske politikere.

Sverige har et stort regulert marked for spill gjennom lisenssystemet. Norge har det motsatte på grunn av enerettsmodellen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar