Høye strømregninger for idrettslag

De høye strømprisene for tiden, rammer mange idrettslag ganske hardt. Vi oddsspillere nyter sport, men for mange aktører i idrettsbevegelsen er det tøft å få hjulene til å gå rundt økonomisk. Enerettsmodellen reduserer mulighetene idrettslagene har til å tjene penger.

Norges Idrettsforbund sendte tirsdag et brev til regjeringen der idrettsforbundet ber om at de som eier egne anlegg kommer inn under støtteordningen for høye strømpriser. Mange idrettslag har det tøft økonomisk akkurat nå. Et tankekors når de samme i idrettsbevegelsen forsvarer enerettsmodellen, og dermed reduserte inntekter til kultur og idrett.

Enerettsmodellen gir politikerne masse makt, ikke makt til medlemmene i et idrettslag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar