Vi har et sabla stort problem

Koronapandemien fortsetter med full styrke. Akkurat nå er det ingen, uansett politisk retning, som har en god løsning på problemet.

Smittetallene viser at med livsførselen som er nå i store deler av befolkningen, er det for mangesmitteførende personer som møter for mange andre mennesker i løpet av en vanlig dag. Det gir høye smittetall og vaksineeffekten holder ikke tallene nede.

Forhåpentligvis blir covid-19 over tid en influensalignende sykdom som de fleste av oss lever godt med. Hvis ikke har vi et sabla stort problem.

Helsedirektoratet og FHI jobber med en strategi som regjeringen får overlevert i løpet av få dager. Det blir spennende å se hvordan fagetatene tenker. Heller ikke de sitter på fasitsvaret, så lenge for mange av oss etterlever de enkleste smittevernrådene på en under middels måte.

Solvik skriver om politikk

Denne artikkelen ble skrevet på grunn av en avtale med en leser om en politisk artikkel hver dag med fokus på liberal og god politikk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar