Pål Arne «Paco» Johansen i Norsk Toppfotball (NTF) sier til NRK at de ønsker å innføre sluttspill i Eliteserien. Målsettingen er å øke antall kamper mellom likeverdige lag hver sesong.
--Det er to alternativer som vil gi flere kamper mot likeverdig motstand. Det ene er å ha langt færre lag i serien, det tror jeg ikke er aktuelt i Norge. Den andre er en sluttspill-variant der man møter hverandre én ekstra eller to ekstra ganger, sier Johansen til NRK.
Danmark, Østerrike, Kypros, Kroatia og USA er land som har lignende system.
Ifølge NRK er Johansens inntrykk at Norges Fotballforbund og forbundsstyret vil stille seg bak den innstillingen NTF kommer med etter nyttår.
Det er fotballting 5. og 6. mars 2022.
Oddsen
Eliteserien
er en naturlig kategori i oddsmenyen til bookmakere i det uregulerte nasjonale
markedet.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar