Akkurat nå leser norske liberalister, liberalister som er medlem av Liberalistene, evaluering av valgkampen og valgresultatet. Det er en kritisk evaluering av Norges eneste liberalistiske parti.
Skribenten har en holdning mange liberalister misliker; nemlig at staten er så stor og borgerne tror de er så avhengige av omfordeling av penger, at det er umulig å slå igjennom for et liberalistisk parti. Konkurransevilkårene er rett og slett for ulike.
At Liberalistene har evalueringen klar så raskt etter stortingsvalget, er prisverdig. Nå blir det debatt i partiet.
Skribenten håper Liberalistene nedtoner valgresultatene de neste valgene. Tillitsmannsapparatet bør jobbe med organisasjon og politikk, og nyte arbeidet. Politikk og de store spørsmålene kan være søkkende artig å jobbe med.
Solvik skriver om politikk
Denne
artikkelen ble skrevet på grunn av en avtale med en leser om en politisk
artikkel hver dag med fokus på liberal og god politikk.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar