Jonas Gahr Støre om spillbransjen

Jonas Gahr Støre åpnet spillmessen Spillexpo på Lillestrøm for en knapp uke siden. Messen samlet spillutviklere, distributører, skoler, bedrifter og alle som er interessert i dataspill.

--Dataspill er mer enn en hobby for stadig flere. Det er en næring i vekst, og jeg ser store muligheter for nye bedrifter og flere arbeidsplasser i Norge.  Fremtidens næringsliv vil kreve enorm digital kompetanse, og folk med kunnskap om dataspill vil bli enda mer attraktive for norske bedrifter, sier statsminister Jonas Gahr Støre i en pressemelding.

Spillexpo ble arrangert i perioden 12. til 14. november. Til tross for pandemien var tusenvis av jenter og gutter på besøk. De besøkende fikk prøve ut det siste innen spillteknologi. Statsministeren spilte blant annet bilspillet Forza sammen med Stian Blipp og Arman «Phenom» Hanjani.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar