Nå bør alle stortingsrepresentantene stille spørsmålet om hvorfor ordningen med pendlerleiligheter finnes? Jo, fordi politikere fra distriktene skal kunne stille til valg og bli valgt inn i nasjonalforsamlingen. Ordningen med pendlerleiligheter er fordi Stortinget skal består av representanter fra Hammerfest, Tromsø, Aalesund og Bergen, for å nevne noen utvalgte byer.
Politikere som stiller spørsmålet om hvorfor ordningen finnes, skal umulig kunne tolke regelverket feil.
Torsdag kveld ble det kjent at Oslo politidistrikt skal etterforske om stortingspolitikere har begått bedrageri eller andre lovbrudd i forbindelse med å motta pendlerleilighet fra Stortinget.
Skribenten er liberalist fordi jeg misliker at politikere skal bestemme over hverdagen til andre. Politikere er vanlige mennesker, på godt og vondt. Derfor bør offentlig sektor bli mindre, og politikerne få mindre makt. Uttrykt på en folkelig måte: Det finnes ikke supermenn eller superkvinner blant politikerne. Hvorfor skal vi gi vanlige mennesker så mye makt over vårt eget liv?
Solvik skriver om politikk
Denne
artikkelen ble skrevet på grunn av en avtale med en leser om en politisk
artikkel hver dag med fokus på liberal og god politikk.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar