I dag blir regjeringen Jonas Gahr Støre utnevnt i statsråd. Det er spennende om hvem som er på laget til arbeiderpartilederen. Noen navn har allerede lekket ut, men fasiten får vi i formiddag i 12-tiden.
Forventningene til liberal og god politikk fra de nye statsrådene er liten. Når Høyre og Venstre sviktet, kan vi ikke forvente mer fra en Arbeiderpartiet/Senterpartiet-regjering.
Det blir også interessant å se om Jonas Gahr Støre slanker regjeringsapparatet. Skal man forvente forbedret bruk av penger i offentlig sektor, bør regjeringen gå frem som et godt eksempel. Det gjorde ikke regjeringen til Erna Solberg som hadde for mange statsråder og departement.
Solvik skriver om politikk
Denne
artikkelen ble skrevet på grunn av en avtale med en leser om en politisk
artikkel hver dag med fokus på liberal og god politikk.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar