Det bør være like naturlig å se barna spille dataspill som å se en fotball- eller håndballkamp. Gaming skaper fremskritt!
Nesten halvparten av alle unge har fått en venn over nettet, og mange har fått det gjennom gaming. Sander (24) og Thomas (23) var digitale venner i to år før de møttes fysisk, ifølge VG.
Sander Moe Havnaas (24) og Thomas Gisselbæk Tønnesen (23) ble kjent digitalt rett før Norge ble corona-stengt. Gjennom deres felles interesse for dataspill, utviklet de et tett vennskap gjennom pandemien.
Gaming er den aller viktigste fritidsinteressen for unge gutter i Norge, viser UNG2022-rapporten til Opinion.
Når VG snakket med kompisene har de akkurat vunnet en konkurranse sammen–som gjorde at de fikk møte hverandre. 24-åringen forteller at vennskapet har betydd mye og at det har vært godt å være sosial over nettet under pandemien.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar