Himanshu Gulati avsluttet stortingsperioden med spørsmål om spillpolitikk, og starter den nye perioden med spørsmål om spillpolitikk

Norsk spillpolitikk stinker. Det er viktig at opposisjonen på Stortinget legger press på regjeringen og stortingsflertallet. Himanshu Gulati, stortingsrepresentant for FrP, gjør en formidabel jobb med å påpeke mye av det som er urimelig med den norske spillpolitikken.

Himanshu Gulati vil ikke slippe alt fritt, men ønsker å regulere markedet gjennom et lisenssystem. Han er på lag med mange andre land som har en sosial og moderne politikk på dette området.

Stortingsrepresentanten har stilt et nytt skriftlig spørsmål, spørsmål til finansministeren. Om Jan Tore Sanner eller noen andre fra denne regjeringen rekker å svare på spørsmålet før en ny regjering overtar, er usikkert. Spørsmålet står ved lag, uansett hvem som sitter i regjeringskontorene.

Himanshu Gulati lurer på om finansministeren ser noen som helst problematiske sider, prinsipielle innvendinger eller andre urettferdigheter ved at nordmenn ikke får lov å overføre lovlige ervervede pokergevinster i utlandet, som de er pliktige til å betale skatt av i Norge, til sine norske bankkontoer, og mener han at det bør foretas regelmessige justeringer som gjør at nordmenn får lov å overføre disse lovlige ervervede gevinstene til sine kontoer i Norge (spesielt i lys av at de må skattes av)?

Om Jan Tore Sanner tør innrømme betenkelighetene er usikkert. Som god og liberal høyremann skjønner han de problematiske sidene og prinsipielle innvendingene. Høyre burde brukt åtte år i regjering på å liberalisere spillpolitikken, ikke innskrenket friheten til borgere over 18 år.

En liberal spillpolitikk er god spillpolitikk!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar