Anette Trettebergstuen er ny kultur- og likestillingsminister i Norge. Hun erstatter Abid Raja i Kulturdepartementet.
I praksis betyr det at en formynder erstatter en annen formynder i departementet.
Anette Trettebergstuen har som stortingsrepresentant vært en av de fremste talspersonene for enerettsmodellen. Hun ønsker de internasjonale spillselskapene dit pepperen gror, til tross for at Statens pensjonsfond utland har eierandeler i spillselskap.
Regjeringsskiftet betyr ingen endringer av spillpolitikken, eller retorikken kulturministeren har brukt. Liberalere har ingen grunner til å være skuffet over rødgrønn spillpolitikk, den er som forventet. Det er regjeringen til Erna Solberg og stortingsflertallet, inkludert FrP, som har skuffet de siste åtte årene.
En liberal spillpolitikk er god spillpolitikk og politikken blir aldri for liberal!
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar