P4 har meldt at i 20 norske kommuner er det nå umulig å ta ut kontanter. Hverken minibank, bank i butikk eller en bankfilial er nå tilgjengelig i disse kommunene, viser en oversikt fra Finanstilsynet. Til sammenligning hadde samtlige kommuner et slikt tilbud i 2018, melder P4.
Kontanter er viktig, blant annet for personvernet.
Roy Steffensen, stortingsrepresentant for FrP, har stilt et skriftlig spørsmål til finansministeren. Steffensen lurer på hva statsrådens plan er for å få kontanttjenestene tilbake til vanlige folk i hele landet vi er så glade i?
Finansminister Trygve Slagsvold Vedum (Sp) har foreløpig ikke besvart spørsmålet.
Solvik skriver om politikk
Denne
artikkelen ble skrevet på grunn av en avtale med en leser om en politisk
artikkel hver dag med fokus på liberal og god politikk.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar