Årsaken til den norske enerettsmodellen er penger og derfor får politikere tilslutning fra norsk idrett til modellen. Norsk spillpolitikk er ikke korrupsjon i ordets rette forstand, men det minner om det.
Danmark har et annerledes system, et system med offisiell konkurranse. Også i vårt naboland bidrar fordelingsfondene til idretten, noe Danske Spil skryter av på eget nettsted.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar