Svenske spillere foretrekker lisensierte spillselskap

Lisensierte spillselskap i Sverige, er selskap norske formyndere misliker som pesten. I mange innlegg og oppslag har aktørene blitt kalt for ulovlige.

En av årsakene til at det svenske lisenssystemet ble innført i begynnelsen av 2019, var å kanalisere spillernes aktivitet til spesielt det svenske markedet. Siden den gang har regjeringen jobbet for at svenske spillere skal holde seg til spillerne som har lisens i Sverige.

I Norge har vi det motsatte gjennom enerettsmodellen. For en liberaler er det uforståelig at Stortinget og regjeringen foretrekker enerettsmodellen.

I en undersøkelse for Spelinspektionen, uført av SKOP, ble 3 000 personer intervjuet angående spillvaner.

Basert på resultatene av undersøkelsen er det ingen tvil om at svenske spillere foretrekker å henvende seg til lisensierte spillselskap, men undersøkelsen viser også en del spille i det uregulerte nasjonale markedet. For å motvirke dette må aktørene i det regulerte markedet ha fornuftige konkurransevilkår, ellers blir de utkonkurrert av aktørene som forholder seg til regler i mer liberale land.

Undersøkelsen ligger på nettstedet til Spelinspektionen.

En liberal spillpolitikk er god spillpolitikk og politikken blir aldri for liberal!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar