Spillreklame når barn og ungdommer

Konsekvensen av den norske spillpolitikken er trolig at flere barn og unge introduseres for spillreklame. Enerettsmodellen og formyndere på Stortinget er en ganske dårlig kombinasjon.

Liberalere ønsker en bedre spillpolitikk der myndighetene regulerer markedet, og større frihet for egne handlinger.

Annonsering fra spillselskapene på sosiale medier når barn og unge i stor grad, viser en ny rapport fra Helsinki. Trenden indikerer imidlertid at flere og flere mennesker følger reglene, ifølge news55.se.

I Norge har det vært en eksplosjon av spillreklame på nettsider og sosiale medier. Stortinget har mye av skylden gjennom den proteksjonistiske spillpolitikken, og beskyttelse av det såkalte monopolet.

Instanser har sett på hvordan spillselskapene opererer på sosiale medier. Undersøkelsen er en del av et forskningsprosjekt som startet i 2018, før lisenssystemet ble innført i det svenske markedet.

En liberal spillpolitikk er god spillpolitikk og politikken blir aldri for liberal!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar