Oljekampanjen pågår

De politiske partiene ble påvirket foran landsmøtene, landsmøtene der valgprogrammene for neste valgperiode ble vedtatt. Nå fortsatt oljekampanjen i regi av Naturvernforbundet, til å overtale velgerne om å stemme på de partiene som vil ha stans i letelisenser. Sikkert en god intensjon, problemet er at Norge er avhengig av inntekter fra petroleumsvirksomhet. Vi har bygget opp en så stor skattefinansiert offentlig sektor, at uten oljepenger reduseres bærekraften ytterligere.

De som vil ha stopp i oljeproduksjon bør lansere et alternativ for å finansiere velferdsstaten, eventuelt redusere den skattefinansierte velferdsstaten. Alternativene mangler både i den politiske debatten og i forslagene i Stortinget.

Solvi skriver om politikk

Denne artikkelen ble skrevet på grunn av en avtale med en leser om en politisk artikkel hver dag med fokus på liberal og god politikk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar