I takt med mindre fysisk handel grunnet korona-nedstengning lanserte Torshov Sport sin nye nettbutikk. Med ny og moderne teknikk fra Jetshop var de meget godt rustet for å møte den økte etterspørselen og opplevde en omsetningsvekst på hele 70% og en konverteringsøkning på 10%.
Det var i mars i
fjor at markedsføringsteamet hos Torshov Sport bestemte seg for å gå nye veier
med e-handelen. Etter en grundig forstudie ble Jetshop løftet fram som det
beste alternativet – både som plattform og partner.
– Det handler om å
være bedre rustet for økt konkurranse, ikke minst når det kommer til større
aktører som ekspanderer til flere markeder. Etter sommeren påbegynte vi en
forstudie for å se nærmere på hvilke integrasjoner som passet oss best. Vi fant
ganske raskt ut at Jetshop var det beste valget for oss, sier Kaja Garden,
driftssjef hos Torshov Sport, i en pressemelding.
Det var
SaaS-løsningen Jetshop Commerce Torshov Sport valgte å investere i. Dette
gjorde at de på en enkel måte kunne begynne å tilpasse sitt front end-system
etter egne behov, og samtidig skaffe seg alle koblinger og integrasjoner som
kreves for en suksessfull e-handel.
– Vi opplever at
vi har stort handlingsrom med denne plattformen, som vi gleder oss til å
tilpasse til konseptet vårt. Med så mange muligheter må vi prioritere det som
er viktig for oss. Det føles trygt at Jetshop også har tenkt fremover og vist
både engasjement og kompetanse gjennom hele prosessen, sier Ole Petter Bømark,
e-handelsansvarlig hos Torshov Sport.
-Torshov Sport er
en bedrift fylt med engasjement og lidenskap. De har høye ambisjoner når det
kommer til effektivitet, kundereise, optimalisering og vekst noe som videre
legger føringer for at de trenger en solid og skalerbar plattform. Samarbeidet
så langt har vært veldig bra og vi ser frem til et langsiktig og godt
partnerskap, sier Martin Brekke, Senior Executive hos Jetshop.
Hele den nye
lanseringen er delt inn i to faser. Den første B2C-lanseringen er klar, og nå
venter ytterligere funksjonalitet. Blant annet vil vi implementere
personalisering, en B2B-kanal og «Min side»-funksjonalitet. En stor del av
produktene Torshov Sport selger, personaliseres med trykk av logo og initialer.
– Fase 1 har stort
sett gått smertefritt. I fase 2 fokuserer vi på konseptutvikling og å
konkretisere hva Torshov Sport virkelig handler om – nemlig klubber og
klubbmedlemmer. Enda et steg i riktig retning, sier Kaja Garden.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar